Select Page

Κοινωνικές Τεχνολογίες

Οι κοινωνικές τεχνολογίες αλλάζουν τις επιχειρήσεις επιτρέποντας στους υπαλλήλους, το προσωπικό κατά παραγγελία και τους πελάτες σας να συνεργάζονται γρήγορα και εύκολα. Τα κοινωνικά εργαλεία επιτρέπουν ταχύτερες συνομιλίες, κύκλους αποφάσεων και μάθηση—εξαλείφοντας την υστέρηση μεταξύ της κοινής χρήσης, της αποδοχής και της εφαρμογής μιας νέας ιδέας.

gamification in business
gamification in business

Τι είναι οι κοινωνικές τεχνολογίες στις επιχειρήσεις?

Οι κοινωνικές τεχνολογίες στις επιχειρήσεις ενσωματώνουν τα πολλά εργαλεία επικοινωνίας που κάνουν τις συνομιλίες στο χώρο εργασίας πιο ομαλές, πιο γρήγορες και πολύ πιο αποτελεσματικές. Περιλαμβάνουν εργαλεία επικοινωνίας (όπως φόρουμ ανταλλαγής μηνυμάτων κοινωνικής δικτύωσης και συζήτησης), εργαλεία συνεργασίας (όπως διαχείριση εγγράφων που βασίζεται σε σύννεφο για κοινή χρήση και επεξεργασία σε πραγματικό χρόνο) και εργαλεία ροής εργασιών (για διαχείριση εργασιών και ροών δραστηριοτήτων.)

Οι υπηρεσίες Cloud όπως το Slack, τα Έγγραφα Google και η τηλεδιάσκεψη Zoom επιτρέπουν στις ομάδες σε όλο τον κόσμο να εργάζονται απρόσκοπτα με διαφάνεια και εμπιστοσύνη με ροές δραστηριοτήτων που παρέχουν ενημερώσεις σε πραγματικό χρόνο σε όλους τους οργανισμούς.

Τα χαρακτηριστικά των εργαλείων κοινωνικής επιχείρησης περιλαμβάνουν προφίλ, ενημερώσεις κατάστασης, φόρουμ, ομαδικές συνομιλίες και ροές κοινωνικής δικτύωσης. Ο στόχος είναι να βοηθηθούν οι επιχειρήσεις να βελτιώσουν την ομαδική εργασία και τη συνεργασία, να μοιράζονται ευκολότερα πληροφορίες και να καταργούν την ιεραρχική προσέγγιση από πάνω προς τα κάτω.

Γιατί οι κοινωνικές τεχνολογίες είναι τόσο κρίσιμες για τους Εκθετικούς Οργανισμούς?

Όταν εφαρμόζονται, οι κοινωνικές τεχνολογίες δημιουργούν συνδεσιμότητα και, το πιο σημαντικό, μειώνουν τον λανθάνοντα χρόνο πληροφοριών ενός οργανισμού. Ο JP Rangaswami, ο οποίος υπηρέτησε ως Chief Data Officer της Deutsche Bank και Chief Scientist στο Salesforce, απαρίθμησε τους ακόλουθους τρεις στόχους των κοινωνικών τεχνολογιών:

 

  1. Μειώστε την απόσταση μεταξύ λήψης (και επεξεργασίας) πληροφοριών και λήψης αποφάσεων
  2. Απομακρυνθείτε από την ανάγκη να αναζητήσετε πληροφορίες για να τις ρέουν μέσα από την αντίληψή σας
  3. Αξιοποιήστε την κοινότητα για να δημιουργήσετε ιδέες
gamification in business

Πώς να εφαρμόσετε τις κοινωνικές τεχνολογίες για την ανάπτυξη των επιχειρήσεων

Η χρήση κοινωνικών τεχνολογιών στις επιχειρήσεις έχει ως αποτέλεσμα ταχύτερες συνομιλίες, κύκλους αποφάσεων και μάθηση και σταθεροποιεί τις ομάδες κατά τη διάρκεια της ταχείας ανάπτυξης. Το κοινωνικό παράδειγμα χρησιμεύει επίσης ως δύναμη βαρύτητας, διατηρώντας τον οργανισμό στενά συνδεδεμένο με τον Μαζικό Μετασχηματιστικό Σκοπό του (MTP) και διασφαλίζοντας ότι τα διάφορα μέρη του δεν απομακρύνονται επιδιώκοντας αντικρουόμενους, ακόμη και αντίθετους στόχους.

 

Συμβουλές για την προώθηση της υιοθέτησης της κοινωνικής τεχνολογίας στις επιχειρήσεις:

  • Προσλάβετε συμμάχους και πρωταθλητές στο πλαίσιο των λειτουργιών σας στο IS/IT.
  • Ξεκινήστε με ένα μικρό πιλότο και συλλέξτε με εμμονή τα σχόλια των χρηστών. Δοκιμάστε πολλά εργαλεία προτού διαλέξετε ένα, καθώς μόλις εφαρμόσετε ένα εργαλείο όπως το Slack σε όλο τον οργανισμό, είναι πολύ ενοχλητικό να κάνετε εναλλαγή.
  • Αναπτύξτε εκδόσεις των εφαρμογών για κινητά από την πρώτη μέρα.
  • Εκπαιδεύστε νωρίς τους πιθανούς υιοθέτες σας. Βεβαιωθείτε ότι ο Διευθύνων Σύμβουλος και η C-suite χρησιμοποιούν επίσης τα εργαλεία για βασικές συνομιλίες, αποφάσεις και ανακοινώσεις.
  • Χρησιμοποιήστε αυτά τα εργαλεία για να αναπτύξετε μια «κοινή συνείδηση» και να καταρρίψετε σιλό.
  • Αναπτύξτε τις λειτουργίες και τις ιεραρχίες, συμπεριλαμβανομένων οπουδήποτε έχετε λιτές και ευέλικτες πρωτοβουλίες.
  • Διατηρήστε το λιτό και βελτιωμένο—επιλέξτε ένα κύριο εργαλείο που έχει ένα πλούσιο οικοσύστημα προσθηκών και ενσωματώσεων εφαρμογών, όπως το Slack, ή χρησιμοποιήστε το Zapier για να δημιουργήσετε το δικό σας.
  • Δημιουργήστε και δημοσιεύστε μια ροή σχετικού, ευκρινούς, funky και ακριβούς περιεχομένου τόσο για διασκεδαστικά, συναισθηματικά όσο και για επαγγελματικά θέματα.
  • Συνέχισε. Οικοδομείτε κοινωνική κουλτούρα στον οργανισμό σας.

Μερικά από τα πιο ευρέως χρησιμοποιούμενα παραδείγματα κοινωνικής τεχνολογίας:

  1. Slack
  2. Google Docs
  3. Zoom
  4. Discord
  5. Whatsapp
  6. Miro Boards
  7. Notion

Αυτά είναι μόνο η αφετηρία. Υπάρχουν χιλιάδες άλλα εργαλεία κοινωνικής τεχνολογίας που μπορούν να ενσωματώσουν οι επιχειρήσεις στις καθημερινές εργασιακές τους διαδικασίες.

gamification in business

Οι κοινωνικές τεχνολογίες αποτελούνται από επτά βασικά στοιχεία

 

  • Κοινωνικά αντικείμενα
  • Ροές δραστηριοτήτων
  • Διαχείριση εργασιών
  • Κοινή χρήση αρχείων
  • Τηλεπαρουσία
  • Εικονικοί κόσμοι
  • Συναισθηματική αίσθηση

Επτά βασικά στοιχεία της χρήσης των κοινωνικών τεχνολογιών στις επιχειρήσεις

1. Ένα κοινωνικό αντικείμενο είναι κάτι το «αξιοσημείωτο». Είναι κάτι που κάνει τους ανθρώπους να κάνουν παρατηρήσεις και να ξεκινούν συζητήσεις. Το πιο σημαντικό κοινωνικό αντικείμενο για το ExO σας είναι το MTP.

Για παράδειγμα, για το TED, τα βίντεο είναι κοινωνικά αντικείμενα, καθώς όταν μοιράζονται με άλλους, προκαλούν συζητήσεις που εμβαθύνουν την κοινωνική σύνδεση. Για τους θαυμαστές του Star Wars, τα κοινωνικά αντικείμενα είναι τα επεισόδια, οι χαρακτήρες και οι διάλογοι. Όταν κάποιος θέλει να χαιρετήσει τον σκύλο σας και καταλήγει σε μια συνομιλία μαζί σας, ο σκύλος σας είναι ένα κοινωνικό αντικείμενο (10x για τα golden retriever).

2.Οι ροές δραστηριότητας είναι ροές δεδομένων που είναι διαθέσιμες σε όλη την εταιρεία, που κυμαίνονται από την ημερομηνία τιμολόγησης έως τα ανανεωμένα καφέ. Οι ροές δραστηριοτήτων διευκολύνονται από υπηρεσίες ανταλλαγής μηνυμάτων, όπως Slack, Yammer, Facebook Workplace, Telegram, Discord και Microsoft Teams και API.

3. Η διαχείριση εργασιών γίνεται επίσης ολοένα και πιο κοινωνική. Προηγουμένως, χρησιμοποιήθηκε κυρίως ως λίστα υποχρεώσεων, αλλά τώρα στρέφεται προς μια πιο ευέλικτη προσέγγιση. Οι ομάδες μετρούν συνεχώς τους εαυτούς τους πιέζοντας κωδικούς και κλείνοντας εισιτήρια, ακολουθώντας τις μετρήσεις που παρέχει το λογισμικό διαχείρισης εργασιών. Παραδείγματα περιλαμβάνουν Trello, Hive, SmartSheet, Asana, Wrike, Basecamp, Monday και άλλα.

4. Η κοινή χρήση αρχείων και οι υπηρεσίες cloud επιτρέπουν στις ομάδες να μοιράζονται εύκολα και με ασφάλεια για συνεργασία εντός και εκτός του οργανισμού. Παραδείγματα περιλαμβάνουν το WeTransfer, το Dropbox, το Box, το Google Drive και το OneDrive.

5. Η τηλεπαρουσία υπάρχει εδώ και πολλά χρόνια με τη μορφή τηλεδιάσκεψης. Ενώ η τηλεδιάσκεψη ήταν αρκετά δύσκολη στο παρελθόν, υπηρεσίες όπως το Zoom, το Webex, το GotoMeeting, το Skype και άλλες είναι τώρα γρήγορες, εύκολες στη χρήση και διαθέσιμες σε κάθε συσκευή.

Η τηλεπαρουσία επιτρέπει στους υπαλλήλους να εργάζονται προληπτικά από οποιαδήποτε τοποθεσία και να αλληλεπιδρούν παγκοσμίως, μειώνοντας το κόστος ταξιδιού και βελτιώνοντας την ευημερία. Ακόμη πιο σημαντική βελτίωση προέρχεται από τα ρομπότ τηλεπαρουσίας, όπως το Beam from Suitable Technologies και το Double Robotics, τα οποία αξιοποιούν το tablet του χρήστη. Αυτά τα ρομπότ επιτρέπουν ακόμη και στον χρήστη να βρίσκεται σε πολλές τοποθεσίες, γεγονός που μπορεί να επηρεάσει σημαντικά τον τρόπο διεξαγωγής των επιχειρήσεων.

6. Οι εικονικοί κόσμοι γίνονται όλο και πιο συνηθισμένοι, με επιλογές από το Metaverse που παρέχουν καθηλωτικές εικονικές εμπειρίες πέρα ​​από την τηλεπαρουσία—αυτές κυμαίνονται από εκδόσεις επιτραπέζιου υπολογιστή έως πλήρεις εμπειρίες εικονικής πραγματικότητας. Παραδείγματα περιλαμβάνουν Virbela, Topia και Decentraland.

7. Η συναισθηματική αίσθηση είναι το τελευταίο βασικό στοιχείο της κοινωνικής τεχνολογίας. Χρησιμοποιεί αισθητήρες —όπως αισθητήρες υγείας και μευροτεχνολογία— σε μια ομάδα ή ομάδα για να δημιουργήσει ένα ποσοτικοποιημένο εργατικό δυναμικό.

Τα μέλη της ομάδας θα μπορούν να μετρούν τα πάντα για τους εαυτούς τους και την εργασία τους, αποτρέποντας ασθένειες, εξάντληση και ερεθισμό — βελτιώνοντας επίσης τη ροή της ομάδας, τη συνεργασία και την απόδοση.

Προηγουμένως, η εργασία επικεντρωνόταν κυρίως στη σημασία του Πηλίκου Νοημοσύνης (IQ), αλλά το Συναισθηματικό Πηλίκο (EQ) και το Πνευματικό Πηλίκο (SQ) γίνονται τώρα όλο και πιο σημαντικές μετρήσεις επίσης.

Άρθρα της κοινότητάς μας για τις Κοινωνικές Τεχνολογίες

Η χρήση της κοινωνικής τεχνολογίας στις επιχειρήσεις είναι κρίσιμη για την εκθετική ανάπτυξη

Ολόκληρο το κοινωνικό παράδειγμα παρουσιάζει αρκετές κρίσιμες επιπτώσεις για τα ExO. Οι κοινωνικές τεχνολογίες βοηθούν τους οργανισμούς να αυξήσουν την οικειότητα, να μειώσουν τον λανθάνοντα χρόνο λήψης αποφάσεων, να βελτιώσουν τη γνώση και να αυξήσουν τη γαλήνη καθώς διαδίδονται ευρύτερα.

Εν ολίγοις, οι κοινωνικές τεχνολογίες επιτρέπουν τις επιχειρήσεις σε πραγματικό χρόνο, επιτρέποντας την ελεύθερη ροή και τη διαδραστική επικοινωνία.

Για να μάθετε περισσότερα σχετικά με τα άλλα χαρακτηριστικά, κάντε κλικ εδώ.