Select Page

Πειραματισμός

Καθώς η συνεπής καινοτομία αποτελεί απαίτηση για κάθε Εκθετικό Οργανισμό, η οικοδόμηση μιας κουλτούρας πειραματισμού είναι ο καλύτερος τρόπος για τις ομάδες να αποτύχουν, να μάθουν και να αναπτυχθούν γρήγορα.

Algorithms
Algorithms

Γιατί είναι τόσο σημαντικός ο πειραματισμός για την επιχείρησή σας?

Ο συνεπής πειραματισμός στην επιχείρηση είναι το κλειδί για την υπέρβαση της εξωτερικής καινοτομίας στον κλάδο σας.

Η οικοδόμηση μιας κουλτούρας πειραματισμού είναι κάτι προς το οποίο όλοι οι οργανισμοί πρέπει να επιδιώκουν. Όλοι έχουμε ακούσει τη φιλοσοφία: «αποτυχία γρήγορα, αποτυχία προς τα εμπρός». Όσο πιο γρήγορα αποτυγχάνετε και ανακτήσετε τον εαυτό σας, τόσο πιο γρήγορα θα είστε σε θέση να ωθήσετε περαιτέρω τον οργανισμό σας.

Η Silicon Valley χτίστηκε πάνω στην καλή αποτυχία και πολλοί ηγέτες επιχειρήσεων έχουν υποδείξει ότι η ικανότητα να πειραματίζονται και να μαθαίνουν από την αποτυχία είναι ζωτικής σημασίας για την επιτυχία τους.

Λοιπόν, γιατί είναι τόσο σημαντικός ο πειραματισμός στις επιχειρήσεις?

Έρχεται σε αυτό: κάνοντας συνεπή επιχειρηματικά πειράματα, δεν μαντεύετε τι θέλουν οι πελάτες σας ή ποιος είναι ο καλύτερος τρόπος για να κάνετε κάτι. Το ξέρετε ήδη γιατί το πείραμά σας το απέδειξε.

 

Τι σημαίνει η χρήση μιας λιτής προσέγγισης στον πειραματισμό?

Όπως ανέφερε ο John Seely Brown σε μια εναρκτήρια ομιλία στο Singapore Management University: «Η εταιρική αρχιτεκτονική έχει δημιουργηθεί για να αντέχει σε κινδύνους και αλλαγές και να κλιμακώνεται αποτελεσματικά και προβλέψιμα, πράγμα που σημαίνει ότι δημιουργούν μάλλον στατικά περιβάλλοντα. Αυτό είναι ένα πολύ επικίνδυνο περιβάλλον, καθώς είναι επιρρεπές σε αναστάτωση από μικρότερους, πιο ευέλικτους οργανισμούς που χρησιμοποιούν τον πειραματισμό μέσω της Lean προσέγγισης και του Design Thinking».

Αυτή η τεχνική είναι ευρέως γνωστή ως το κίνημα Lean Startup, που δημιουργήθηκε από τον Eric Ries και τον Steve Blank και βασίζεται στο ομώνυμο βιβλίο του Ries.

Η φιλοσοφία Lean Startup (επίσης γνωστή ως Lean Launchpad) βασίζεται, με τη σειρά της, στις αρχές «λιτής κατασκευής» της Toyota που καθιερώθηκαν για πρώτη φορά πριν από μισό αιώνα – στις οποίες η εξάλειψη των άχρηστων διαδικασιών είναι πρωταρχικής σημασίας.

Η βασική αρχή βασίζεται στην εξάλειψη όλων των εξόδων με στόχο διαφορετικό από τη δημιουργία αξίας για τον τελικό πελάτη.

Χρησιμοποιώντας τη φιλοσοφία του λιτού πειραματισμού, μια επιχείρηση ερευνά πρώτα τις ανάγκες του πελάτη και στη συνέχεια πειραματίζεται για να δει εάν ένα προτεινόμενο προϊόν ταιριάζει με αυτές τις ανάγκες. Βασιζόμενη σε ποσοτικά και ποιοτικά δεδομένα, μια εταιρεία καταλήγει σε ένα συμπέρασμα που βασίζεται σε μια σειρά καλά μελετημένων ερωτημάτων, όπως:

  • Ταιριάζει ένα προϊόν στις ανάγκες του πελάτη?
  • Πώς έλυσε ένας πελάτης ένα πρόβλημα ή μια ανάγκη στο παρελθόν?
  • Ποιο είναι το τρέχον κόστος που δημιουργεί το πρόβλημα του πελάτη?
  • Πρέπει να προσαρμοστούμε ή να αλλάξουμε πορεία? 
  • Είμαστε έτοιμοι να κλιμακώσουμε? 

Αυτή η συνεχής διαδικασία μάθησης μπορεί να ολοκληρωθεί σε μόλις δύο εβδομάδες ή μήνες — με ελάχιστο κόστος. Το καλύτερο από όλα, είναι συνήθως ξεκάθαρο από νωρίς εάν ένα προϊόν είναι καταδικασμένο για αποτυχία. Ένας καλός τρόπος για να το δούμε αυτό είναι ότι όταν μετακινείστε από το σημείο Α στο σημείο Β, μπορείτε στη συνέχεια να δείτε το σημείο Γ. Αλλά δεν μπορείτε να δείτε το σημείο Γ από το σημείο Α. Ο πειραματισμός είναι ο μόνος τρόπος για να δείτε πιθανά αποτελέσματα πιο κάτω γραμμή.

Όπως εξηγεί ο Eric Ries, «Ο σύγχρονος κανόνας του ανταγωνισμού είναι όποιος μαθαίνει πιο γρήγορα, κερδίζει». Λόγω των επιπτώσεων του δικτύου, οι περισσότερες ψηφιακές αγορές είναι αγορές που κερδίζουν τα πάντα, γεγονός που καθιστά ακόμη πιο κρίσιμο τον πειραματισμό.

Business Algorithms

Ο συνεπής πειραματισμός στις επιχειρήσεις είναι ο μόνος δρόμος προς τα εμπρός

Ο κόσμος συνεχώς καινοτομεί και προχωρά, και ο οργανισμός σας πρέπει να κάνει το ίδιο. Αυτό είναι δυνατό μόνο μέσω συνεπούς πειραματισμού. Ενθαρρύνοντας τον συνεχή πειραματισμό, χτίζετε μια κουλτούρα πρόθυμη να αποτύχει. Και με το να είσαι πρόθυμος να αποτύχεις, ανοίγεις την ομάδα σου σε περισσότερες ευκαιρίες για ανάπτυξη.

Πριν από τριάντα χρόνια, ο Regis McKenna, πρωτοπόρος στο μάρκετινγκ της Silicon Valley, ήταν ο πρώτος που παρατήρησε ότι όποια και αν ήταν η φήμη της επιτυχίας της, η Valley στην πραγματικότητα χτίστηκε στην αποτυχία. Ή, πιο συγκεκριμένα, προθυμία αποδοχής και ακόμη και επιβράβευσης της «καλής» αποτυχίας.

Γιατί η αποτυχία είναι καλή

Δυστυχώς, στο παραδοσιακό εταιρικό περιβάλλον, η αποτυχία τις περισσότερες φορές εξακολουθεί να έχει συνέπειες σε επίπεδο καριέρας λόγω των μακρών προθεσμιών και των σημαντικών επενδύσεων. Αυτό, φυσικά, μειώνει την όρεξη για κίνδυνο. Ταυτόχρονα, η μεροληψία του χαμηλού κόστους (η δυναμική που αποδίδεται στα έργα αποκλειστικά λόγω των επενδυμένων χρημάτων) εμφανίζεται επίσης.

Σε λίγο, μια εταιρεία μπορεί να βρεθεί να ξοδεύει ακόμη περισσότερα χρήματα για την κυκλοφορία ενός καταδικασμένου προϊόντος, παρά τα σαφή δεδομένα ότι θα αποτύχει, καθώς το CNN+ είναι μια πρόσφατη περίπτωση. Επιπλέον, σκεφτείτε το γνωστό σύνθημα της NASA: «Η αποτυχία δεν είναι επιλογή». Αν και ευγενές και εμπνευσμένο, ήταν τελικά ένα νεκροταφείο για εξερεύνηση. Όταν η αποτυχία δεν αποτελεί επιλογή, καταλήγετε σε ασφαλή, σταδιακή καινοτομία, χωρίς ριζικές ανακαλύψεις ή ανατρεπτικές καινοτομίες.

Πώς μια πειραματική νοοτροπία επιτρέπει περισσότερη καινοτομία

Η συνεπής καινοτομία τροφοδοτείται από τον συνεχή πειραματισμό, ο οποίος απαιτεί να γίνουν τα πειράματα αναπόσπαστο μέρος της καθημερινής ζωής. Η οικοδόμηση μιας κουλτούρας πειραματισμού σημαίνει τη δημιουργία ενός περιβάλλοντος όπου καλλιεργείται η περιέργεια των εργαζομένων, τα δεδομένα εκτιμώνται έναντι της γνώμης και ο καθένας μπορεί να διεξάγει επιχειρηματικά πειράματα όποτε θέλει.

Algorithms

Ακολουθούν έξι βήματα για την εφαρμογή πειραματισμού:

  • Εκπαιδεύστε την ομάδα σας και ευθυγραμμίστε τα κίνητρα
  • Καθορίστε την υπόθεση και την πρόταση αξίας σας
  • Δημιουργήστε και εκτελέστε πειράματα για να αξιολογήσετε την υπόθεσή σας
  • Συγκεντρώστε και αναλύστε δεδομένα από τα αποτελέσματα των πειραμάτων
  • Μάθετε από τα δεδομένα
  • Επαναλάβετε την προσέγγισή σας

Ενσωματώνοντας τον πειραματισμό ως βασική αξία και υιοθετώντας προσεγγίσεις όπως το Lean Startup, οι αποτυχίες των επιχειρήσεων μπορεί να είναι γρήγορες, σχετικά ανώδυνες και διορατικές, ενώ εξακολουθούν να γίνονται αποδεκτές ως αναπόφευκτο μέρος του κινδύνου.

Άρθρα της κοινότητάς μας σχετικά με τον Πειραματισμό

Γιορτάζουμε την αποτυχία να οδηγήσουμε μια κουλτούρα πειραματισμού

Ορισμένες εταιρείες έχουν πανηγυρίσει ακόμη και την αποτυχία τους να αντιμετωπίσουν αυτό που θεωρούν ως πολιτισμική αντίσταση μεταξύ των εργαζομένων τους στην ίδια την ιδέα της αποτυχίας.

Για παράδειγμα, το βραβείο Procter & Gamble Heroic Failure τιμά τον υπάλληλο ή την ομάδα με τη μεγαλύτερη αποτυχία που έδωσε τη μεγαλύτερη εικόνα. Ομοίως, η Tata προσφέρει ένα ετήσιο βραβείο Dare To Try, το οποίο αναγνωρίζει τους μάνατζερ που πήραν το μεγαλύτερο ρίσκο. Μόνο το 2013, το βραβείο προσέλκυσε περισσότερες από 240 συμμετοχές.

Αυτό δεν σημαίνει ότι οποιαδήποτε αποτυχία ή λάθος ενθαρρύνεται ή γιορτάζεται. Αλλά εάν μια ομάδα λειτουργεί εντός στρατηγικών, εμπορικών, ηθικών και νομικών πλαισίων και αποφεύγει να ξαναδημιουργήσει παλιά λάθη, μια αποτυχία μπορεί και πρέπει να τιμηθεί για τη μάθηση που προσφέρει τέτοιου είδους πειραματισμοί.

Μια γνωστή φιλοσοφία της Silicon Valley λέει ότι είναι ζωτικής σημασίας να διακρίνουμε μια «καλή» αποτυχία από μια «κακή» και ακόμη και από μια «κακή» επιτυχία —όπου η επιτυχία είναι περισσότερο τύχη παρά επίτευγμα— και στη συνέχεια να ανταμείβουμε ανάλογα.

Όχι μόνο η αποδοχή της αποτυχίας απελευθερώνει ανθρώπους, ιδέες και κεφάλαιο για μελλοντική μάθηση και ανακαλύψεις, αλλά μια εταιρική κουλτούρα που αποδέχεται την αποτυχία επωφελείται από τη μειωμένη εσωτερική πολιτική. Υπάρχουν πολύ λιγότερα σε δακτυλοδεικτούμενα παιχνίδια και «παιχνίδια ευθυνών» χάρη στην εμπιστοσύνη, τη διαφάνεια και τη διαφάνεια.

Για να μάθετε περισσότερα σχετικά με τα άλλα χαρακτηριστικά, κάντε κλικ εδώ.